تبلیغات
مدیرستان - آینده مدیریت منابع انسانی
مدیرستان
مدیرستان ، پنجره ای رو به مدیریت کارامد
صفحه نخست       پست الکترونیک          تماس با ما              ATOM            طراح قالب
گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من
درباره وبلاگ


وبلاگ تخصصی در موضوع مدیریت و رهبری
تاریخ افتتاح : اول آبان 1390

مدیر وبلاگ :دکتر امیر هوشنگ آذردشتی
   آینده مدیریت منابع انسانی :

نزدیک به 50 سال است که مارچ و سایمون با ظرافت تمام اظهار داشته اند که تمام کارکنان در تعامل متقابلشان با سازمان ها با دو تصمیم مهم و اساسی روبرو می شوند یکی از این ها عبارت اند از: تصمیم برای تولید و دیگری تصمیم برای مشارکت است. تصمیم یک کارمند برای مشارکت براساس آن چیزی است که اصطلاحا تعادل سازمانی نامیده می شود. تعادل سازمانی، موفقیت سازمان را در متوازن ساختن دو عامل اساسی یعنی وسیله یا عوامل (مانند پاداش به مشارکت کنندگان) و مشارکت کنندگان مانند ورودی های مختلفی که مشارکت کنندگان برای سازمان انجام می دهند، می باشد.
وقتی که آینده مدیریت منابع انسانی را مورد توجه قرار می دهیم، یک چالش کلیدی در ارتباط و تعریف قرار داد روانی خواهد بود. برای مثال فرآیند جذب کارمند می تواند منجر به بهم خوردن تناسب و تعادل بین انتظارات روابط کاری شرکاء و انتظارات اعضای فعلی سازمانی که در مورد میزان دریافتی از طرف سازمان چه از دیدگاه اعضای فعلی سازمان و چه کارکنان تازه استخدام شده، خواهد بود.
مدیریت منابع انسانی در ابتدا باید با مدیران عالی جهت روشن ساختن مفهوم بهینه قرار داد روانی کار کند و سپس مسئولیت این را نیز بر عهده بگیرد که این قرارداد نشان دهنده یک مسیر پیوسته منطقی را برای تمام فعالیت های منابع انسانی به افرادشان می دهد.
موفقیت سازمانی بر روی 4 عامل اساسی قرار دارد: اندازه، روشنی نقش، تخصصی گرایی و کنترل. این 4 عامل باعث می شود که به مرزهای سفت، سخت و ثابت و استوار سازمان نیاز داشته باشیم. در دهه گذشته، بیشتر مسئولیت ها و وظایف بر عهده نیروی انسانی موجود بود. اما اکنون کارکنان پاره وقت زیادی می باشند و همچنین کارگرانی که هر وقت اقتضاء ایجاب کند کار می کنند و کارکنانی که از راه دور کار سازمانی خود را انجام می دهند و بندرت به چشم همکاران و هم قطاران خود بر می خورند، زیاد شده است.
کارکنان به طور مسلم جزء شرکای اصلی سازمان می باشند و نقش اساسی در تعیین توازن بین پاداش و مشارکت دارند و اینکه آنها تصمیم می گیرند که آیا در سازمان بمانند یا آن را ترک کنند. مارچ و سایمون بطور کلی 5 سطح از مشارکت کنندگان را مشخص کرده اند: کارکنان، سرمایه گذاران، توزیع کنندگان، عرضه کنندگان و مصرف کنندگان و سازمان های بدون مرز را پیشنهاد کرده اند که مصرف کنندگان و عرضه کنندگان را جزء اعضای اساسی به حساب بیایند و در داخل مرزهای آن قرار گیرند. در مورد مشتریان نیز به صورت یک اصل کلی درآمده که آنها را نیز به عنوان شرکاء سازمانی به حساب بیاوریم.
کارمندان از رویه های مدیریت منابع انسانی نظیر استخدام، آموزش، همبستگی مثبتی با درک و احساس مشتریان از کیفیت خدماتی که آنها دریافت می کنند، وجود دارد. از تاثیر مدیریت منابع انسانی روی کارکنان به طرف تاثیر مدیریت به مشتریان ظاهر شده است. بدین معنی است تاثیر رویه های مدیریت منابع انسانی، فراتر از مرزهای سازمان را نیز شامل می شود. کاربرد آن برای مدیریت منابع انسانی آن است که رویه های خود را نه فقط در برابر معیارهای داخل سازمانی مانند رضایت مندی کارکنان بلکه در مقابل معیارهای خارجی نظیر رضایت مشتریان، معتبر سازد.
*نویسنده : دکتر سلیمان ایرانزاده 



نوع مطلب : مقالات مدیریت، 
برچسب ها :
لینک های مرتبط :
          
چهارشنبه 22 اسفند 1386
سه شنبه 17 مرداد 1396 01:26 ب.ظ
Thankfulness to my father who told me regarding this weblog, this weblog is really remarkable.
پنجشنبه 1 تیر 1396 07:54 ب.ظ
My brother suggested I may like this web site. He used to be entirely right.
This publish actually made my day. You cann't consider simply how so much time
I had spent for this info! Thanks!
دوشنبه 25 اردیبهشت 1396 10:16 ق.ظ
Good blog you have here.. It's difficult to find quality writing like
yours nowadays. I truly appreciate people like you!
Take care!!
جمعه 8 اردیبهشت 1396 10:23 ب.ظ
Simply desire to say your article is as astounding. The clearness for your publish is simply
excellent and that i can think you are knowledgeable on this subject.
Well along with your permission let me to clutch your feed
to stay updated with forthcoming post. Thank you a million and please carry on the enjoyable work.
یکشنبه 4 فروردین 1387 01:03 ق.ظ
سلام
فرا رسیدن سال نو را به شما و خانواده محترم تبریک می‌گویم و در سال جدید برایتان آروزی بهترین‌ها را دارم.
موفق باشید.
شنبه 25 اسفند 1386 04:03 ق.ظ
سلام
سال نو مبارک
[گل]
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر





آمار وبلاگ
  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :
امکانات جانبی